تاریخچه کاتالوگ
تقریبا از خلق طراحی و چاپ کاتالوگ در جهان تبلیغات، مدت زیادی نمی گذرد، کاملا بعد از شکوفایی صنعت نوپای بعد از جنگ جهانی دوم، و وجود تنوع در تولیدات، برای جامعه مصرفی، عرصه تبلیغات به حدی تحت تاثیر قرار گرفت، که تقریبا محصول تولید شده بدون تبلیغات وسیع، جایگاه مناسبی در بازار آن زمان نداشت. در اواسط قرن بیستم، ابزارهایی مانند اطلاعیه ها، تراکت های تک رنگ و معرفی های حضوری و لفظی دیگر جوابگوی نیاز تولید کنندگان نبود، در این زمان انسان صنعتی و جامعه سرمایه داری موفق به استفاده از طراحی و چاپ کاتالوگ به عنوان یک وسیله تبلیغاتی شد.